crashblogja

Hobbytrain Kombiwagen

2008. március 16. - crash
A Hobbytrain tavaly harangozta be az új, csukós konténerszállító-kocsi modelljét. Már akkor kinéztem magamnak – úgy gondoltam, hogy előbb-utóbb jó kis Gartner-es vonatot fogok ebből összerakni. A Gartner-es vonatot benéztem. Ugyanis a kocsi a Kombivaggon márkanéven futó, a DB Logistics egyik szolgáltatója számára készült kocsit modellezi, amely nem egyezik meg a hozzánk bejáró Sggrms kocsikkal – a modell ugyanis sggnos. Nos… azért ez nem olyan nagy baj, mert Kombiwaggon-os kocsik bejárnak hozzánk, biztoss’ van olyan vonat, amelyben fut ilyen…

De hogy a modellről is írjak. A kocsi fémből készült, ezért van súlya rendesen, a kinézetébe nem nagyon lehet belekötni. Egyetlen negatívumot találtam, hogy a közös forgórész feletti fedőlemezek anyagukban színezett műanyagból vannak, és egy árnyalattal elütnek a kocsi színétől. A kapcsolók az új időknek megfelelően cserélhetőek, és kurz-kupplung kinematikával vannak ellátva. A kinematikát elnézve meglepődtem - igen apró, de filigrán megoldás.

 
 
 


Amikor először kézbevettem, a konténereket túl kicsinek láttam, és ezért elővettem Con-cor, Fleischmann és Trix Konténereket is, és egymás mellé tettem őket. Meglepődtem, de nem volt kirívó méretkülönbség a többihez képest – az ezüstszürke szín egy kicsit becsapós. Amúgy a konténerek kidolgozása szerintem elsőrangú, nem spórolták le az ajtó-imitációkat, és szép, finomak a részletek. Amit még fontos  elmondani a konténerekről, hogy új divat szerint mágnes van bennük, és egymásra helyezve tapadnak egymáshoz.  A kocsihoz azonban a kocsitesten lévő tüskékkel rögzülnek... ...a fene sem érti, minek ez, hiszen a kocsihoz való rögzítés megoldott, a terepasztalon egymásra pakolva pedig nem értem minek rögzíteni a konténereket mágnessel.

Egy problémát találtam csak: nehezen gurul a kocsi, egy kicsit mintha akadna. Bízom benne, hogy ez idővel elmúlik (bekopik a kocsi).

 
 
 
 
 

A kocsi két változatban kapható: negyven- illetve húszlábas konténerekkel. Az előbbiből a Conrad már jelentetett meg egy másik változatot is, azon egy Hanjin és Hapag-Llojd konténer van, azaz most háromféle verzióban kapható a kocsi. A Hobbytraint ismerve lesz ez még több is, a cég igyekszik olyan témákat megfogni, amelyek többfajta festési variánsban is kiadhatóak. Kell is, hiszen egy konténerszállító-vonat nem néz ki jól három kocsival.

A végére egy kis off dolog: mostantól a blogon a képekre ha ráklikkeltek, nagyobb méretben is megtekinthetőek. Kicsit kellett hozzá programozni, de jobb lesz, ha nagyobb méretben is megtekinthetőek lesznek a képek. Firefox és IE alatt tesztelve.

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr40383299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vika · http://www.vimav.hu/blog 2008.03.17. 06:15:16

Hali,

és most már Opera és Safari alatt is tesztelve! És működik is!
Végre a cipész is megjavította a cipőjét :-)))

Na'on termékeny vagy mostanság, ez jó. A kupé-t megemésztetted már? Vélemény?

üdv

crash 2008.03.17. 08:44:40

wow... akkor müxik, kösz a tesztelést :-)
Amúgy nem titok, hogy az ötlet a Te blogodról származik, csak a highslide blog.hu-ra való felrakhatóságában nem voltam biztos, így írnom kellett egy kis javascriptet.

Kupé: bővebb fejtegetésbe nem mennék bele - csak három gondolat: egyrész jó, hogy van, ásrészt pedig nem jó hogy ilyen. Engem a TV2 napló műsorára emlékeztet, csak vonato s kiadásban. Több időt kellett volna egy-egy témának szentelni, vagy pedig nem belemenni olyan mélyen. Meg a legfőbb kifogásom, hogy a fórumon egy jó bige volt beígérve riporternek, ezzel szemben az esetek 75%-ában Hámori rozsdás hagját kellett hallgatnunk....

Vika · http://www.vimav.hu/blog 2008.03.17. 12:20:37

a highslide-os javascriptet meg CSS-t talán meg lehet hívni kívülről is, de a te megoldásod is teljesen jó, a lényeg, hogy megnyílik nagyban, meg hogy nem egymillió új ablak nyílik meg folyton. css layer rulez :-)

Én is írtam a kupéról és pont ez a kettősség él bennem is. Adjunk neki esélyt, végülis első adás volt. Eg ilyen rövid magazin műsorban meg télleg baromság sok féle alámondást alkalmazni (Gaskó Balázs?), Pálfy talán elvállalná a narrálást is még két pohár viszkiért :-) az arcára érdemes lett volna ráhúzni egy ophacity: layer red -70% szűrőt ha már így telibevilágították ott a kupéban :-))))

Zsivány · http://www.kiskunmodell.hu 2008.03.28. 18:14:44

Csak, hogy legyen egy ON komment is:

Hogy viselkednek a középső forgóváz feletti "fedőlemezek" kanyarban?
Nem akadnak össze?

crash 2008.04.03. 21:07:34

Nem, teljesen jól működnek - igaz, én ahol teszteltem, ott a 381-es es ív volt a legkisebb.
süti beállítások módosítása