crashblogja

Startrain 319

2008. április 03. - crash

Múltkor gxy cimborámmal összeültünk, hogy – úgy szertartásképpen – elbüszkélkedjünk egymásnak legújabb szerzeményeinkkel.  Ekkor került kezeim közé a modellpiacon új cégnek számító Startrain cég terméke, a spanyol 319-es sorozatú mozdony modellje.

A GM spanyolhonba szállított mozdonyának modellje 
 
A mozdony közelről 


A modellt megfogva, és közelebbről szemrevételezve az ember álla leesik, és elgondolkozik néhány dologról: egyrészt ezt a modellt hogyan lehet 79 euróból kihozni, és ha ez ennyibe kerül, akkor a többi gyártó – ezek után csak torzszülöttnek hívott – termékei miként kerülhetnek akár 150-200 euróba?

Amit először meg szoktam nézni egy dízelen, az a tetőberendezés. Dízelmozdonyoknál – kevés kivétellel – a tetőn szellőzőrácsok vannak, és ezek kialakítása számomra mindig jelzi, hogy mennyire igényes egy gyártó. Nos, jelentem a modell átment a „muti a tetőrácsokat” teszten – akárcsak korábban pl. Ist Graham Farish class66-osa anno. Ami felett nem tudtam napirendre térni, az a forgóvázmaszkok kialakítása  – egyszerűen ebben a méretarányban lenyűgözőek (jegyzem, szerintem, egy-két, egekig rajongott Roco, Trix H0 csoda is előre, tisztelettudóan köszönhet csak a Startrain N-es 319-esének).

Egy profil. Itt már jobban látszanak a részletek 
 
 Tető #1 : igen, a szellőző jól néz ki
 
 Tető #2 : a ventillátort védő rács áttört.
 
 Forgóvázak : érdemes az apró vezetékek meglétét vizsgálni....
 
 Valamit el kell mondani a részletezettségről még ?


A belbecs sem marad el a külcsíntől: ötpólusú, ferde hornyolású motor adja az erőt, amely két lendkerékkel van szerelve, hogy ha esetleg valami miatt meg kellene torpannia a mozdonynak a pályán, akkor ne tegye azt túl könnyen. A hajtás szinte hangtalan – a haveri körben etalonként tisztelt plastic frame Life-Like SD7-es magasságaiba emelkedik. Hiába no, a Startrain nem gondolja úgy, hogy egy modellnél szériatartozék a vinnyogó, rezonáló motor, és a kerregő fogaskerekek. Természetesen a Nem651-es szabványú dekóder-foglalat megtalálható a mozdonyban, és a menetirány szerinti világításról ledes megoldás gondoskodik. Azt sem érdemes kihagyni, hogy a modell KKK-val szerelt.
Ja, mindez 79 euróból.

Fotók : gxy

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr65408682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pre-zli · http://pre-zli.blogspot.com/ 2008.04.04. 09:20:08

Elképesztőek ezek a forgóvázmaszkok. Ha belegondolok, hogy Roco még H0-ban is kispórolja a homokoló csöveket a kétszer drágábban árult Szergejekről... Amúgy ennél a modellnél reggetnék attól, hogy azok a leheletfínom homokoló csonkok egy óvatlan mozdulattól elferdülnek / letörnek.

IST · http://www.virtualisvasut.hu 2008.04.04. 18:22:27

Nagyon durva ez a forgóváz.
Viszont a lyuk nekem hatalmasnak tűnik a fotókon, mármint a pályakotró és a forgóváz között.

Briko · http://www.corvinsalon.hu 2008.04.04. 21:24:11

A Roco 319.2 - ről van kép a honlapomon, nyugodtan felrakhatod összehasonlításnak...

gxy 2008.04.11. 11:16:48

Hozzátenném, hogy tényleg nem szimmetrikus a forgócsapok elheyezése, mivel a gép a hagyományos G16-ok belső elrendezését örökölte. A „B” végén csak rátoltak egy második vezállást, emiatt van a valóságban is ekkora távolság. Tessék megnézni mondjuk a railfaneurope.net-en pár fotót, valóban ilyen.
süti beállítások módosítása