crashblogja

Arnold Orient Express

2008. február 09. - crash
Az Arnold idén volt a nagy visszatérő. Hosszú szünet, és számos felvásárlás után a cég – vagy cak a brand? A Hornby csoportnál kötött ki. 2007-ben újdonságként kihozták az Orient Expresst – mindjárt két változatban. A sima – amely Budapest felé járó – mellett a Venice-Simplon Orient Express is megjelent. A két szerelvényt a legjobban onnan lehet megkülönböztetni, hogy az előbbinél az ablakok közötti rész fehér színezésű.
Vegyesen összeállított szerelvény a Nyugatiban
 
Orient Express giganttal

Karácsonyra megkaptam az Orient Express története című könyvet. Megmondom őszintén, hogy eddig nem izgatott a téma, de a könyv elolvasása után megfogott az a dolog – mondhatjuk, hogy mítosz? – ami az egész expresszt körüllengi. Ekkor kezdtem gondolkodni a vásárláson….
… a másik dolog, ami miatt be akartam ruházni egy ilyenre, hogy gyakran (évente kétszer) jár Orient Hazánkban – kitűnő nosztalgiavonatot lehet belőle csinálni.

Minap sikerült beszereznem a Venice-Simplon verziót. Persze tudom, hogy jobb lett volna a fehérmintás verzió, de az a szerelvény, amely hozzánk bejár néha, vegyesen tartalmaz kék és kék-fehér kocsikat, de volt már olyan is, hogy csak kék kocsikkal jött.
A csomagolás

Maga a szett csodaszép. A csomagolás változott a korábbi Arnoldhoz képest, olyan angolosan Hornby-s lett. A kocsik purhabból készült tálcában vannak, védőfóliával, tetővel, és ez az egész egy átlátszó alblakkal ellátott kartondobozban van. A kocsikat megnézve nem vagyok benne biztos, hogy teljes egészében újraszerszámozták a modellt, de hogy az alváz új, az biztos. A korábbi verzióknak nem volt közelkapcsoló-kinematikájuk –ennek pedig van. Látszik az új idők szele: nem szükséges felszerelni a kocsikat a Fleischmann-féle profi klupplunggal, a sima Arnold kapcsoló is teljesen közel húzza őket egymáshoz.
Poggyászkocsi
 
Étkezőkocsi
 
Hálókocsi

A szettben két poggyász-, két háló- és egy étkezőkocsi van. Ha valaki meg szeretné építeni az eredeti expresszt, akkor be lehet még szereznie egy hálókocsit – az irodalom szerint legtöbbször ugyanis három hálókocsival közlekedett.

A kocsik kialakítása nem a mostanság bejáró változaté – azaz a kocsiszekrény igen – mert a modell alatt régifajta forgóváz van, míg a mostaniak légrugós, hattyúnyakas forgóvázakon futnak. Így vagy korabeli szerelvényt csinálunk belőle gőzössel, vagy ki kell a forgóvázakat cserélni.
A modern expressznek ilyen forgóvázai vannak

A kocsik koronája a feliratozás : az arany színű, „Compagnie Internetionale Des Wagon-lits et des Grand Express Europeens” felirat egyszerűen vonzza a tekintetet, ugyanúgy, mint a kocsi többi, apró felirata. Sokan mondják, hogy N-esben nem látszik semmi… …hát persze – tessék ezt a modellt megnézni. Én maximálisan meg vagyok vele elégedve.
Szemet gyönyörködtető a részletgazdagság

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr89332796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása