Hazajött Galaxy komám németországi kirándulótúrájáról, és hozott nekem egy Kato class66-ost. Régóta vadásztam már, de az általam áhított Rail4Chem festésben nem igazán hozzáférhető mindenütt - HGK-s van dögivel, Rail4Chem az ritka. Nos, most lett.
Irigykedtem Ist komámra, hogy Neki már van Graham Farish class66-osa, dehát a GF nem csinál olyan festést, ami nekem kellene, így "maradt" a Kato.
Ez a gép is a Lemke által importált, viszont nem Hobbytrain, hanem Kato márkanév alatt fut, a csomagolása is a hagyományos zöld akrilldoboz. Maga a gép rendkívül szép kidolgoású - ami feltűnt elsőre, hogy a kipufogó környéke koszolva van, és a gép közelkapcsoló-kinematikával van ellátva.
Új Kato modellhez híven finescale-nek megfelel, alacsony karimájú kerekekkel van szerelva a mozdony. Mind a hat tengely hajtott, mind a het tengelyen szedi az áramot - és minő fricska az európai vasútmodellezőknek! - nincs tapadógyűrű. Ennek ellenére a nyolcrészes - híresen nehéz minitrix vagonokból álló - tartályszerelvényt minden további nélkül rángatta. Kaparás semmi, köszönhető a split frame body-nak - tulajdonképp az egész mozdonytest maga a súly.
Nem bírtam ki, tető le, kapott az itthon elfekvő dekóderek közül egy Lenz Gold Mini-t. Gondolkoztam rajta, hogy az Esu mininek csúfolt óriását rakjam-e bele, de nem kockáztattam : azt majd a Desiro megkapja, abba van hely bőven.
Szóval dekóder be, tető visszarakna... ...na. Ki kell operálni a dekóder oldalán lévő fényvezetőt, mert nem lehet a tetőt így felrakni. Problémát elhárítottam, és kaptam egy igen jó futású mozdonyt. Két probléma van csak : az Intelliboxon ha 29-31% körüli értéket állítok menetsebességnek, hangos lesz, illetve bizonyos menetfokozatokban nem világít a gép. Szerintem ez erősen dekóder-programozási dolog - az első a motorfrekvencia, a másik a speedstep beállítás lesz, majd ha dekóderrel baszkódós' hangulatomban leszek, átprogramozom.
Tessék a képeket csekkolni: