crashblogja

Almamelléki kisvasúti nap

2008. május 13. - crash
Ist roppant termelékeny volt a hétvégén, igyekszem azért én sem lemaradni, és számot adni az almamelléki kirándulásomról... Szombaton volt az almamelléki kisvasút napja. Érdekelt a dolog – korábban még nem jártam ott – és felkerekedtünk a baráti körrel, hogy megnézzük, hiszen ez - a kemencein kívül – Magyarország egyetlen üzemelő 600mm nyomközű kisvasútja.

A kisvasút Almamellék, volt MÁV állomás, és Sasrét között megy. Az egyik vége az igen szétszórtan elhelyezkedő zsákfalu szélén, a valamikori Szigetvár-Kaposvár vasút állomása helyén, a másik pár km-rel, somogyi dombbal, erdővel és halastóval arrébb egy réten van. Itt egy erdei iskola és egy vadászház a látnivaló, de semmi egyéb. Tulajdonképpen a vonat a semmiből megy a semmibe, nem kapcsolódik egyik végén sem semmiféle más közlekedési eszközhöz. A kezdőpontban, a felújított MÁV állomásban (rossz nyelvek szerint azért van ilyen jó állapotban, mert nem MÁV tulajdonú) egy kiállítás is megtekinthető a kisvasút múltjáról – többek között azt is megtudhatjuk, hogy ez a vasút abban is különleges, hogy itt kimaradt a gőzmozdony-korszak. A lóvontatás anno igen sokáig kihúzta itt, és utána egyből dízelvontatásra váltottak.


 Vonat érkezik Sasrétre
 Csúcsforgalom 
 Sasréti pihenő
 Két vonat a vonal sasréti végén. Komoly fejtörést okoz a két vonattal megfordulni.

A forgalmat a kirándulók számára tartják fenn, hogy Sasréten a kisvasúti napon kívül van-e hétköznapi kiránduló számára élet, nem tudom. Van egy nagy tisztás, és egy horgászhely, ahová vezethet a kirándulásunk, de visszabaktatni sem lehet rossz program a vasút mellett Almamellékre.

Igazából a kisvasutat látni kell – egyszer – nekem ez túl kisvasút volt, én inkább az Mk48-as szerelvényekért rajongok. De egy programnak nem rossz, és szerintem minden kisvasút-barátnak egyszer látnia kell. Tessék képeket nézni.

 Utazás a Maszolaj kocsiból készített személyvagonban
 Kilátás

A vasúton két C50-es (egy csapott és egy rendes, kockaorrú) teljesít szolgálatot. Ezekhez két, Maszolaj-teherkocsikból átalakított nyitott személyvagon és két „Dunakeszi” személyvagon tartozik, ezek vegyesen alkotnak két személyvonatot.

A kisvasút sasréti végénél éppen körbe tud járni a mozdony a két kocsi körül, míg almamelléken, az állomás delta kiképzése miatt bőven akad hely erre a műveletre. A kisvasúti napon mindkét szerelvény folyamatosan pörgött, többször is előfordult, hogy az állomási körüljárás miatt a másik vonat a bejáraton várakozott – de ez senkit sem zavart, ez is a kisvasúti hangulatot tükrözte.
Vasútállomás a semmi közepén
 Ha rá lenne írva, hogy MÁV, rosszabbul festene
 Forgalmas állomás
 C50
 Mohácsi stokk
 Tehervagonok az új vágányon tárolva
 Hazánkban a kisvasúti angolváltó nem túl gyakori - 600mm-en ez az egyetlen.
 
 Vonat a fűben
 Irány a mocsár
 Háttérben no man's land feeling...

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr91465547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nygma · http://nygma.hu 2008.05.13. 18:46:38

Bocs a hülye hozzászólásért, de a 5. képet beküldhetnéd a MS-nek hogy akár lehetne ez a következő hivatalos háttérkép.

Egyszer én is jártam itt, nekem is megakadt a szemem az angolváltón.

IST · http://www.virtualisvasut.hu 2008.05.13. 20:10:24

Röhögni fogsz, de tegnap este ugyanezzel a szöveggel küldte el nekem Crash a képet MSN-en. :-)

siófoki35 2008.05.13. 21:12:14

Én is ott voltam, imádom ezt a vonalat!!! :-)) A dunakeszi kocsik belül úgy néznek ki mint egy villamos :-)))

crash 2008.05.14. 08:54:04

Jóvanna'... informatikus elmegy kisvasúti napra, és ott is windózt' fotóz :)
süti beállítások módosítása