crashblogja

Sommerfeld szedő

2007. július 23. - crash

Jól elfelejtettem a Kertivasutas topictalit....

...a nagy melegben meg történt egy kis baleset : életem párja (a mozdonygyilkos!) véletlenül felborította a WLB-s Hobbtrain Taurusom. A játszópályára való visszarakás oly' szerencsétlenül történt, hogy sikerült az egyik szedőjét szétpattintani. Nem történt nagy gáz, mert ha akartam volna, két csipesszel visszaoperálom a kis rugót, és minden a régi, de nem akartam. Ugyanis a WLB-s Taurus még a kezdeti Hobbytrain modellek közül való, amelyek ordítóan randa áramszedővel vannak megáldva - azóta ez persze megoldódott, de ugyebár magától nem oldódik meg a probléma.
Korábban rendeltem egy Sommerfeldt szedőkészletet a géphez, így most gondoltam, hogy hasznosítom.

 

Az eredeti szedő
 
Megkopasztott tető
 


A csomagban egy fúrósablon is található (tényleg, tudja valaki, a fúrósbalon mit jelent? Én sem, de előszor ezt írtam :-)), ennek segítségével kell a szedő rögzítésére szolgáló csavar illetve a három porcelánszigetelő-imitáció helyét felfúrni. Referenciapont a legelöl lévő furat, a két meglévő, oldalsó kiiktatásra kerül - a szedő méretének megfelelő helyre. Szóval sablon alapján furatok helye bejelöl, Dremel izzít, és fúr. A szigetőknél 1-es, a szedőt rögzítő csavarnál 1,5mm-es furat kellett.

 

Szétfúrva
 


A szigetelők pozícionálása úgy történik, hogy kis drótdarabot kell rajtuk keresztülfűzni, és beragasztani a tetőbe. felül, a szigetelők felett fél-egy mm látszódjon csak ki a drótból. A szedőt ezekre kell ráültetni, és egy kis távtartó közbeiktatásável alulról egy csavarralrögzíteni. Szétpakolással együtt 15 perc meló az ügyesebbeknek - nekem ezért kelett 16 perc is. De az eredmény magáért beszél.


Az új szedő összecsukva.
 
Kinyitva látszik, mennyivel filigránabb a Sommerfeldt szedője.
 
oldalról látszik igazán, mennyivel karcsúbb kialakítású az új áramszedő.
 
És legvégül a kész mozdony.

Mióta a mozodnyt vettem, a Hobbytrainfrissítette a termékét, és új szedőkkel látta el a mozdonyait. Ezek karcsúbbak, jobban visszaadják az eredeti szedő alakját. Ha jól tudom, árban nem tér el az új illetve a régi kialakítású áramszedővel szerelt mozdonyváltozat.

Félnullás méretben utazó modellezőknek info : a Piko Taurus tulajoknak is létezik hasonló tuningkészlet a Sommerfeldt katalógusában. Nagyobb külföldi modellboltokban lehet is kapni....

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr39139553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása