crashblogja

Dapol különkiadású kocsi

2007. szeptember 25. - crash

Ist komám – köztudottan -  betegesen vonzódik az angol vonatok iránt.  A börzén összefutottunk – előre megfontolt, aljas szándékkal – és Nála az új szerzeményei voltak mutatóba, nálam meg pár szekciónyi Unitrack és a fényképezőgép.

A fotózkodás tárgya a Dapol különkiadású, eltolható oldalfalú kocsija volt. Ezt a modellt két pályaszámon az N Gauge Society fennállásának 40. évfordulója alkalmából adták ki. Eredetileg más festésben már jóideje kapható, de ezt a speciális, kék színt mostanra tartogatták.

 
 
 

Én most először fogtam a kezembe Dapol kocsikat. Az eddig megismert angol vonatok mind-mind papír tokban, és akril dobozban voltak – ez sem volt másképp. Az akril dobozon belül pedig polisztirol habban voltak a kocsik. Ami külön jó – eddig csak a Deluxe Innovations kocsiknál láttam ilyesmit – hogy a forgóvázak kis védőkupakokat kaptak. Gondolom az ok, hogy könnyebben be lehessen a hab tokba rakni a kocsit, a kerék karimája ne akadjon fel.
Maga a kocsi kidolgozása igen jó. Amire én háklis vagyok – és nagynevű német márkák nagyobb méretben is elkövetik - hogy az öntőcsapokról való leválasztás meglátszik az alkatrészeken, itt nem láttam. A festés is jó, leheletvékony a festékréteg, nem rejti el a modell részleteit. Első látásra ami feltűnő, hogy az „európai” modellekhez szokott szemem kevés feliratot látott a modellen. Azonban gyorsan megnyugtatnék mindenkit, hogy ez nem a modell hibája – Ist-tel egyetértettünk abban, hogy Angliában nem szokás Petőfi összest felírni a vagon oldalára, a szükséges feliratok rajta vannak, a kezelési útmutatót inkább könyvben adják, nem a kocsi oldalára festik.

A kocsikhoz mellékeltek amerikai stílusú kapcsolót is. Angliában a központi ütköző-vonókészülék egyes helyeken használatban van, de szerintem inkább az Arnold kapcsoló bumfordiságát leváltandó mellékeltek ilyen kapcsolókat a kocsikhoz. Ránézésre én az MDC Knuckle Coupler-jére hajazó megoldásnak nézném, ha nem lehetne a NEM kapcsoló-foglalatba belehelyezni. Nem is én volnék, ha nem akartam volna egyből kipróbálni, hogyan festenek a kocsik ilyen kapcsolóval. Az új kapcsolókkal az ütközők összekapcsolt kocsik esetében összeértek. Mivel a modellek közelkapcsoló-kinematikával ellátottak, ezért ívben nem lehet gond ebből. Amit ezzel az új couplerrel kapcsolatban még meg kell jegyeznem, hogy nehezebb volt összekapcsolni a hagyományos Arnold kapcsolónál, cserébe viszont szinte nem láttunk arra esélyt, hogy menet közben, egy siklást kivéve szétkapcsolódhasson. Nem rossz megoldás, én kíváncsian várom, vajon eljut-e az öreg kontinensre is a megoldás ?

 

Ami fontos, hogy a kocsik nem 1:160-as, hanem 1:148-as méretűek – az angol N méretnek megfelelően (British N scale). Véletlenül nálam volt a Kato class66-osom, és Ist-nél pedig a Graham Farish class66-osa. Az egyik normál, a másik brit N méretű volt. Szembeállítottuk egymásnak, és hát, van különbség. Ennyit arról a H0-fanatikusok által terjesztett rémhírről, hogy N méretben a kidolgozás nem számít, a modellek csak ránézésre arányosak…..

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr21177011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása