crashblogja

Alapozás

2007. szeptember 09. - crash

Az armageddon elhárult itthon, és nekikezdtem modellezni. Mondhatni úgy estem a szórópisztolynak, mint bolond tehén ama’ szülőjének….

Pénteken este előszedtem a szerszámokat - mondom itt most aztán’ naaaagy festés lesz. Mindent bekészítettem, de a festékszóró nem akart működni. Berágódott a tű – pedig ilyen velem még nem fordult elő. Mindig alaposan elmosom a szórópisztolyt. Aztán’ az alapozófesték sikerült túl sűrűre, és hígítani akartam. Elnéztem az üveget, és a Testors akrill alapozót véletlenül behígítottam Revell hígítóval (van itton pár Revell festékem még, azokhoz tartogattam). Na, mire a hibát észrevettem, a festék ettől jól betúrósodott. Festék kukába, cuccok elpakol, mert természetesen másik alapozó nem volt itthon. Meg úgy gondoltam aznapra elég egy ilyen kudarc, nem hiányzik, hogy mást is elb… ...anánozzak.

Vasárnap játékboltba elugrottam, gondoltam ha ott makettet lehet kapni, akkor alapozót is. Kallódott Tamiya alapozó a fiókban – gyorsan rácsaptam, hiánycikk, ez kell. Azonban láttam új, Revell alapozót – Spray kiszerelésben – próbáljuk ki. Gondoltam félreteszem a flakonos festékekkel kapcsolatos előítéleteim, kipróbálom.

Hát így is lett – gondoltam, a fene pakolja most elő a szórópisztolyt -  és hogy milyen a végeredmény? A festendő 0e-s kocsit lezsírtalanítottam (nem az Mk alvázzal kezdtem, a kocsi oldalát könnyebb takarítani, ha rosszul sikerülne), és hajrá. Aham – de iszonyatosan sz@r a szórásképe a flakon szórófejének, és ráadásul a nyomás is elég kicsi a flakonban. Ebből az lett, hogy jól megfolyt a festék, mert oda is jócskán került festék, ahová nem kellett volna. Öröm az ürömben, hogy ez az alapozó olyan állat, hogy igencsak túl van hígítva, és ott is, ahol megfolyt, csak egy leheletvékony réteget képez. Így nincs minden veszve – holnap a klasszikus módszerrel lehet javítani a festést: kifújom üvegbe a festéket, és azt szórópisztolyból szépen lehet felvinni a felületre.  Ami megjegyzendő, hogy állagra és szagra (bűzre) a Revell 2200Ft-os, 150ml-es palackjába ugyanazt a löttyöt töltik, mint az általam korábban kipróbált ipari alapozó 400ml-es, 800Ft-os palackjába…

Így néz ki a megfolyt festék. Lehangoló, de nem reménytelen.

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr100161371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása