crashblogja

Mavoén' jártam

2007. október 02. - crash

Vasárnap kimentem a Pecsába, a MAVOE kiállítást megnézni – gondoltam, ha már adtam a vitrinbe anyagot, akkor csak beengednek, hamár meghívót nem kaptam….

A kiállításnak – ahogy én láttam – két fő vonala volt: az ajkai témájú fotókiállítás, és a keskennyomközű modellek.  A fotókiállítás igen tetszetős volt. A keskennyomközű témából adódóan a bejárattal szemben fel  lett állítva a 0e modul – erről különösebben nem írnék, láttátok már, írtam róla eleget.

A vitrinekre voltam kíváncsi legjobban. Legelőször ami szembeötlött, a Csehmodell nevű modellezőcsapat (lehet ilyet írni? Ha lehet, akkor leírtem, ha nem akkor bocs :) ) 1-es (1:32-es) méretű modelljei. Két normál- és egy keskennyomközű volt kiállítva, és meg kell mondanom igen jól néztek ki.  Egyrészt a méret ük volt lenyűgöző (Godzilla óta tudjuk : a méret igenis számít), másrészt az, hogy valaki egyáltalán veszi a fáradtságot, hogy nekiálljon egy ekkora munkának. A kidolgozása a modelleknek szerintem igen jó volt – szegecsszámlálók biztos találtak volna kivetnivalót, én nem kerestem.

 
 

A keskennyomközű vitrinek között felfedeztem, hogy Krisztiánnal közös munkálódásaink gyümölcsei – az egyközi Mk48-as és a félkész Bax kocsi be vannak kategorizálva. Sem az Mk, sem a Bax nincs kész, csak szemléltetésképp lett kirakva. Azért azt megkérdezném a kedves kategóriába sorolóktól, hogy mifenéért lett az Mk48 A2 kategória, azaz átépítés. Tessék má’ megmondani, miből lett átépítve? Meg hogy miből lehet, mer’ akkor legközelebb, ha Mk-t akarunk építeni, akkor nem tökölünk annyit, hogy nulláról megépítsük, hanem átépítünk valami készet. Egy másik vitrinben kinn volt Gergely Béla Mk48 2003-masa, teljesen fémből építve – tisztelet az építőnek.

Műveink
Gergely Béla Mk48-asa

A szegedi különítmény idén is sok vitrint töltött meg. Kiemelném Kerényi Vilmos munkáit – a 0-s Nohab nekem nagyon tetszett, de a TT-s gépei is megértek egy misét. A pár éve, modellezőkörökben nagy vihart kavart „Marcipán Md” építője is új Md-vel jelentkezett, 79,5 pontra értékelte a zsűri a munkáját. Meg kell jegyeznem, hogy a modellek mellé a cetliket készítők nem voltak jómunkásemberek, a 0-s M46 1:87-es méretű 0e-s modellnek volt titulálva, míg a TT-s 424 H00 méretben, 1:143-mas kicsinyítésben. Haj’, hát gondolnánk, hogy a MAVOE az országos szervezet, nyugodtan alkothatnak új szabványokat, nem :) ?

0-s M46
0-s Nohab. Ilyet akarok. Anyuuuuuuuuuuuuuu!!!!
TT-s M31
424 TT-ben
MÁV 328-as sorozatú mozdony modellje TT-ben
Md reloaded.

Meg szeretném még említeni Pali bátyám’ modelljeit - börzés körökből „Sörtemető” néven lehet ismerős.

Veb Sörtemető Verke

Egy vitrint megpakolt modellekkel, amelyeknek nem volt szégyellni valójuk. A legvégére hagytam két cseh diorámát, és egy cseh TT-s mozdony. Mindhárom alkotás szép volt.

TT-s vízvevőhely
N-es megállóhely
No comment - TT-s gyönyörűség

Terepasztal képeket nem rakok fel, mert azok egyrészt ezerszer látottak voltak, és az évek alatt nem sokat változtak, másrészt, amely nálam megütötte a mércét, az a 0e modul volt, azt meg nem illdomos dícsérnem J. Összegzést nincs kedvem írni a Pecsáról, évek óta mindenkinek megvan már a véleménye a kiállításról, nemde ?

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr27183979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiss Gergő 2007.12.03. 20:04:41

:) Az MK28 as modell nagyon tetszik . Kapható valahol, kaszni alváz s forgóváz?Amiből meg tudom építeni a modellt?
Kérem írjátok meg az email címemere köszönöm,

YIP-BOMBA 2008.01.28. 18:10:43

Mk28 az mi tudtommal csak mk48 as van:D
süti beállítások módosítása