Vasárnap kimentem a Pecsába, a MAVOE kiállítást megnézni – gondoltam, ha már adtam a vitrinbe anyagot, akkor csak beengednek, hamár meghívót nem kaptam….
A kiállításnak – ahogy én láttam – két fő vonala volt: az ajkai témájú fotókiállítás, és a keskennyomközű modellek. A fotókiállítás igen tetszetős volt. A keskennyomközű témából adódóan a bejárattal szemben fel lett állítva a 0e modul – erről különösebben nem írnék, láttátok már, írtam róla eleget.
A vitrinekre voltam kíváncsi legjobban. Legelőször ami szembeötlött, a Csehmodell nevű modellezőcsapat (lehet ilyet írni? Ha lehet, akkor leírtem, ha nem akkor bocs :) ) 1-es (1:32-es) méretű modelljei. Két normál- és egy keskennyomközű volt kiállítva, és meg kell mondanom igen jól néztek ki. Egyrészt a méret ük volt lenyűgöző (Godzilla óta tudjuk : a méret igenis számít), másrészt az, hogy valaki egyáltalán veszi a fáradtságot, hogy nekiálljon egy ekkora munkának. A kidolgozása a modelleknek szerintem igen jó volt – szegecsszámlálók biztos találtak volna kivetnivalót, én nem kerestem.
A keskennyomközű vitrinek között felfedeztem, hogy Krisztiánnal közös munkálódásaink gyümölcsei – az egyközi Mk48-as és a félkész Bax kocsi be vannak kategorizálva. Sem az Mk, sem a Bax nincs kész, csak szemléltetésképp lett kirakva. Azért azt megkérdezném a kedves kategóriába sorolóktól, hogy mifenéért lett az Mk48 A2 kategória, azaz átépítés. Tessék má’ megmondani, miből lett átépítve? Meg hogy miből lehet, mer’ akkor legközelebb, ha Mk-t akarunk építeni, akkor nem tökölünk annyit, hogy nulláról megépítsük, hanem átépítünk valami készet. Egy másik vitrinben kinn volt Gergely Béla Mk48 2003-masa, teljesen fémből építve – tisztelet az építőnek.
Műveink |
Gergely Béla Mk48-asa |
A szegedi különítmény idén is sok vitrint töltött meg. Kiemelném Kerényi Vilmos munkáit – a 0-s Nohab nekem nagyon tetszett, de a TT-s gépei is megértek egy misét. A pár éve, modellezőkörökben nagy vihart kavart „Marcipán Md” építője is új Md-vel jelentkezett, 79,5 pontra értékelte a zsűri a munkáját. Meg kell jegyeznem, hogy a modellek mellé a cetliket készítők nem voltak jómunkásemberek, a 0-s M46 1:87-es méretű 0e-s modellnek volt titulálva, míg a TT-s 424 H00 méretben, 1:143-mas kicsinyítésben. Haj’, hát gondolnánk, hogy a MAVOE az országos szervezet, nyugodtan alkothatnak új szabványokat, nem :) ?
0-s M46 |
0-s Nohab. Ilyet akarok. Anyuuuuuuuuuuuuuu!!!! |
TT-s M31 |
424 TT-ben |
MÁV 328-as sorozatú mozdony modellje TT-ben |
Md reloaded. |
Meg szeretném még említeni Pali bátyám’ modelljeit - börzés körökből „Sörtemető” néven lehet ismerős.
Veb Sörtemető Verke
Egy vitrint megpakolt modellekkel, amelyeknek nem volt szégyellni valójuk. A legvégére hagytam két cseh diorámát, és egy cseh TT-s mozdony. Mindhárom alkotás szép volt.
TT-s vízvevőhely |
N-es megállóhely |
No comment - TT-s gyönyörűség |
Terepasztal képeket nem rakok fel, mert azok egyrészt ezerszer látottak voltak, és az évek alatt nem sokat változtak, másrészt, amely nálam megütötte a mércét, az a 0e modul volt, azt meg nem illdomos dícsérnem J. Összegzést nincs kedvem írni a Pecsáról, évek óta mindenkinek megvan már a véleménye a kiállításról, nemde ?