crashblogja

Model Railroader 2007/12

2007. december 16. - crash

Gondoltam én is belecsapok a lapszemle-lecsóba, és ha a kezem közé kerül egy-egy értékesebb kiadvány, akkor jól bemutatom Nektek.

A „karácsony alkalmából mindenkinek vegyünk valamit” mai felvonása során eltévedtem az ujságos felé, és beszereztem amerikai vasutas betevőm – Model Railroder-t vettem. Ez a decemberi, egy ideje a piacon van már, de csak most jutottam el a boltba, hogy megvegyem.
A címlapon egy hatalmas terepasztal van, amelynek építője Rod Stewart.  A cikk szerint az énekes az utóbbi 12 évben azért van olyan csendben, mert a H0-ás terepasztalát építi :) Amúgy az asztal nagyon szép, az alaptéma egy New York környéki vasút. Szép, aprólékosan kidolgozott és monumentális. Ritkán látni felhőkarcolókat terepasztalon. E mellett egy hatalmas, Z-es asztal kerül még bemutatásra, amely a Gotthard vasutat modellezi.
Ami nagyon tetszik, az a lépésről-lépésre modellezési cikkek, most is kapott helyet ilyen : egy réz, fotómaratott épület építését követhetjük végig. Én magam eddig idegenkedtem a fémből való épületépítéstől, de ha ilyen kerül a kezembe, ezentúl nem tartok tőle. Meggyőzött a cikk. Ami viszont nem győzött meg, az a kézzel való váltóépítős cikk. Tévedés ne essék, kiváló a cikk, iszonyat jól illusztrálva a kézi váltóépítés fázisai, fogásai – de jelenleg nm tudom elképzelni, hogy kézzel építsem a sínjeimet. Más marhaságra rávehető vagyok, erre (egyesek szerint csak idő kérdése) még nem :) Olvastam benne egy jó cikket az elővárosi vonatokról – roppant jó képek vannak benne. És itt látszik, hogy ez az újság a Model Railroader, és ügyelnek a szerkesztésre: ezután közvetlenül egy olyan cikk olvasható, amelyben ahhoz kapunk segítséget, hogy milyen vonatokkal szolgálhatjuk ki terepasztalunkon vélt elővárosi személyforgalmat. Ha kedvünk szottyan állomást építeni, akkor kapunk egy pár állomás-ötletet is.

Karácsony előtt lévén az újsággal egybe van csomagolva egy füzet, amely a kezdőknek szól : bevezetés a vasútmodellezésbe. Bemutatja a méretarányokat, a sínekről van benne egy jó cikk, és van benne egy startszett-ajánló is. Pár alap asztalterv mellett vázlatosan bemutatják, hogy  ha netán megmérgeződnénk ezzel a hobbival, és terepasztal-építésre adnánk a fejünket, nagyjából mire számítsunk. Teljesen jó ötlet, ad egy kis betekintést az érdeklődőknek.

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr28266254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása