crashblogja

Model Railroader 2008/2

2008. január 30. - crash
Vadásztam a februári számot, mert azt hittem, lemaradtam róla. Ugyanis február elején már kirakják a márciusi borítót a honlapjukra, és tartottam tőle, hogy lemaradtam az ezévi második számról. De nem…

Érdemes volt várni, mert három olyan témát is leltem benne, ami érdekelt. Először egy Great Northern-es terepasztal-cikket említenék. Az egykori vasúttársaság Cascade hegységbeli szakaszát modellezi a terepasztal tulajdonosa – ami a legnagyobb az egészben, hogy az USA-ban oly’ ritka villamosított részt is elkészítette. A felső szinten – a villamosított részen – a villanymozdonyok húzzák át a hágón a szerelvényeket, amelyeket a villamos szakasz végein felváltanak a dízelek. Ritka téma a villamos üzem az USA-ban, és ráadásul szépen is van kidolgozva. Az asztal egy egész padlást elfoglal. Méreteire jellemző – kissé vicces a dolog – hogy a tulajdonos haverjai már nem hajlandóak fákat gyártani az asztalra – most épp csak 4000db van rajta.

Egy másik cikkben egy Athearn SD60-as világítását építik át – igen érdekes, jó fogásokat lehet a cikkből tanulni. E mellett roppant jó cikk a H0N30-as terepasztalról szóló cikk, egy igazi vadnyugati, sivatagos keskennyomközű vasutat ismerhetünk meg. Részletes és élethű – meg kell nézni az ujságban.

Ami tetszik, van „trackside photos”, most épp minden díj nélkül, néhány roppant szép terepasztalfotót mutatnak be. Ez a rovat amolyan büszkeség-rovat, mindenki szabadon küldhet be képeket a művéről, és ezekből mazsolázva mutatnak be néhányat a lap oldalain. Nekem nagyon tetszik, innen is lehet jó ötleteket venni. Pl. a CN-es képről j ötleteket vettem a különböző hosszúságú füvek használatára, míg a NY,NYH&H-s képről a statikus és szivacs fű elegyének használhatóságáról lehet meggyőződni.

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr11318793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása