Már megvan két hete a friss Model Railroader, de csak most jutottam odáig, hogy elolvassam. Kedves barátaim, meg kell mondjam, hogy a mostani lap igen seggreülős. Megint elmondjam, hogy igen, ilyennek kell lennie egy lapnak? :-)
A címlaptéma, a „hogyan dobjuk fel terepasztalunkat – a profik tippjei”. Tizenhét használható tippet kapunk, hogyan tudjuk részletesebbé tenni asztalunkat. Külön örülök annak, hogy leírják, hogy használjunk a vágányok elkülönítéséhez különféle kódszámú síneket (mint ahogy a valóságban is vannak különféle vágányok az állomásokon).
Van egy „step by step” tutorial a betonba ágyazott - vagy inkább lebetonozott – sínekre. Ezeket iparterületeken lehet főleg látni. Tetszik a cikk, mert részletesen leír mindent, csak attól kapok hülyét, hogy pl „scultptamold” anyaggal dolgozik – na, ilyet kérjé’ vaz itthon a modellbótba’. Kiderítettem, ez cellulóz alapú, gipszhelyettesítő anyag… szóval ezért nem tojnak ezek’ be, ha meg kell emelni a terepasztalukat, mert ez a leírások alapján nem más, mint egyfajta kenhető, spaknival felhordható papírmasé-anyag. Tudnak ezek, no. Megnézem, van-e az íbéjen :-P
A harmadik, terepasztal-építős témában folytatják az egyik szerkesztő asztalának építését. Teljesen jó, ahogy leírják, hogy miként sikerült hatféle ipari tevékenységet összehozni egy helyen – ezáltal sokkal változatosabb tolatásokat lehet csinálni.
Van még egy jó kis leírás a kinn kapható váltódekóderekről, és a többi terepasztalos cikkhez hasonlóan seggreültetős’ bemutató egy Tony Koester nevű úr terepasztaláról – amelyről az első képet meglátva simán azt hittem, hogy nullás méretű, és csak akkor fogtam gyanút, amikor láttam, hogy nincs minden talpfára egyenként a sín leszegelve. De akkor is.. az a kép.. az.. ahol a szénbányánál tolat a 2-6-6-2-es mallet a hopperekkel… áááá… Asszony!Terepasztalt kell építenem!