crashblogja

Mk alkatrészböngészés

2007. augusztus 13. - crash

Nem csak semmittevés volt ma, elkezdtem az Mk48-ast befejezni. Történt ugyanis, hogy a nyárra való tekintettel a modellezési kedvem igencsak alábbhagyott – magyarán a fenének van ilyen melegben kedve reszelni, és Krisztián haverom úgy gondolta, hogy alattomos motivációs eszközökhöz nyúl. Magához rendelte a hosszú Bax kocsimat, és aljas, galád módon felszerelte azt mindenféle apró alkatrésszel, ami rávaló, és a kísérleti öntésből való belső berendezést is megkapta a kocsi. Pénteken kaptam vissza, akkor már a fotómaratott lépcsők is fenn voltak rajta. Úgy gondolta, hogy hátha ezzel lehet arra motiválni, hogy méltóztassak modellezni. Talált, így a festéshez kész kocsi meghozta a kedvem – festeni ugyanis szeretek.

Igenám, de hétvégén kisvasúti nap volt Kecskeméten, és úgy gondoltam, hogy ha már az Mk48 félig kész, fel kellene díszíteni azt is a kis, rávaló b@szokkal, és együtt kéne’ alapozni őket. Meglestem a 36-ost Kecsón', és elhatároztam : ilyen lesz. Amikor az alvázon elővillan az előző szürke szín, na az a magyar kisvasút :-)

Nosza, az elhatározást tett követte, mát tulajdonképp csak a homloklemez alkatrészeit kell felrakni, és a korlátokat a helyükre fúrni. No itt jött a gebasz, ami majd egy órás cselekvést szült : a néhány apró biz-bazt (csavarkapocs, horog, ütköző, végzártartó, etc) ki kellett válogatni az ömlesztett műgyanta alkatrészek dobozából.  Itt becslésem szerint az alkatrészek számossága kb 1500 (minden sikerült és kevésbé sikerült alkatrész ide kerül, és innen válogatódik ki), biz ebben a dobozban a tűtől a tengeralattjáróig minden van.  No innen válogattam az alkatrészeket. 1 órás nyugigumi. A legbosszantóbb pl. amikor három végzártartót az ember megtalál, és a negyedikre semmi áron nem akarózik rálelni. De amikor megvan a negyedik, akkor aztán’ talál még 3-mat. Kupleráj rulez, ezután tematikusan szétválogatom az alkatrészeket, ígérem.  Holnap felszerelem az alkatrészeket, és lehet még aznap megkapja az alapozó réteget a mozdony és a kocsi….

Aktuális állapot. A homloklemez még díszítésre vár
 
Majd' egy óra keresgélés eredménye (najó, kifúrtam az idő alatt a végzártatókat is)
 
Ilyen lesz. Lepusztult, magyar Mk

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr45139307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marshallplast 2008.09.19. 09:59:07

Szia!

Ez igen!!! Szép munka!! -látom már nem kitt építésről van itt szó hanem egy igazi SK munkáról!! Néhány építési fogásban szeretném a segítségedet kérni mert én is szeretnék nulláról indulni, ilyenek pl, szegecs imitálás, kerékmaszkok, a motorház -vagy orrész rovátkolása vagy inkább recézése. És a 25 éves problem a küllős mozdonykerék hogyan készül SK módon?? Nem bírok rájönni! Pár modellezőnél érdeklődtem de ők boltban veszik.- egy világ tört össze bennem!!Üdv-Páll Csaba, mailom szintén jukundusz@citromail.hu és köszönöm ha válaszolsz!
süti beállítások módosítása