crashblogja

Red Bull errész'

2007. augusztus 22. - crash
Kombiné a ringben :-)

 

Augusztus 20 lévén kimentünk a Duna-partra – hiszen napok óta a fejünk felett repkedtek a repülők – hát akkor nézzük már meg őket. A látványtól először a röhej fogott el, majd a kétségbeesés: az egész rakpart végig volt rakva a magyar ipar (?) kiváló termékével, a Betafence mobil kerítéssel. Egyszerre éreztem magam tüntetőnek, rabnak egy börtönben, és a vasfüggöny mögül a szabad világ felé tekintő szerencsétlennek. Olyan könnyfakasztóan magyar megoldásnak nézett ki. Más a kutyáinak különb kennelt készít. Ennél azért kultúráltabb kerítések is léteznek, de ide jójaz – újabb példa arra, hogy a magyarok torkán minden szart le lehet nyomni. Nem ám olyan derékig érő kerítést raktak oda, ami mögül akár fényképezni is lehetett volna – jó a marhakarám a nézelődőnek, biztoss’ ócsó’ volt. Vagy mivel most tüntetőkergetés nem volt várható, ezért sózták el ide ezt a szart.

 

Engedjenek ááát!
 
Vasfüggöny

Vízi – és légiparádé : szívesen lestem volna vadászgépeket is – mivel a repülőnapra nem jutottam el – gondoltam biztoss’ megparádéztatják a Gripeneket az adófizetőknek, meg egy kis Mig29-es uccsó’ fellépés, ilyenek. De nem, az a Hősök terén volt – ott biztosan többen nézték, mint a Duna felett. Utána’ lestük a légiversenyt… …ami roppant jó program volt. Igaza van a Red Bullnak : a fene feccöljön’ milliárdokat a Forma1-be reklámfelületekért, inkább csinálnak maguknak egy saját Forma1-et, repülőkkel. És mekkora show!  Ezt a Betafence szart leszámítva igazán ki van találva. Hogy a verseny előre meg van-e bundázva, vagy sem (mint anno a pankráció, amit eszelősen lesett mindenki műholdas csatornán), nem tudom, de látványos. Tudom, Besennyei Péter is benne volt a kitalálásban – de számomra egy kis csalódás, hogy ez az ember már elhozott minden kupát műrepülésben amit lehet - egy időben azt mondták nincs ellenfele – itt meg „csak” az élmezőnyben szerepel.

 
 
 
 
 

A Betafence csoda-vasfüggöny mögül lesve a program maga nagyon ott volt. Aki nem volt kinn, annak mindenféleképp ajánlom jövőre ezt a programot. Az embertől 150-200 méterre dübörögnek, repülnek el fordulózva a gépek, mindenki szájtátva lesi, hogy milyen piszok gyorsan el lehet jutni a Lánchídtól a Margit-hídig, még akkor is, ha közben nagy kapuk között kell szlalomozni. Igyekeztem a legjobb helyről lesni: a Lánchídhoz közel jöttek be a gépek, az első kör után egy fél, kubai nyolcassal fordultak vissza (ez olyan, mint a levegőben végigrepülni egy fektetett nyolcas alakot), és a Lánchíd után távozva majd’ minden pilóta az ének emelte a gép orrát, és egy félorsóval távozott a Moszkva tér felé.

 
 

Ami főként tetszett, hogy a futamban voltak szünetek is, amiket bemutatókkal töltöttek ki. Nincs unatkozó ember, mindig van mit bámulni. A B25-ös repülése nagyon tetszett – nem láttam ez idáig még ilyen gépet repülni, a DC6 pedig a nagy bedöntésű fordulókkal igen látványosan repült.

 B25
 
 
 B25 oldalról
 
 
 A Dc-6 bedönt...
 
 
 ...és méltóságteljesen távozik.

A döntő előtti helikopteres műrepülést nézve letettem a fényképezőgépet. Azt tudtam, hogy az Apache-al orsóznak, meg bukfenceznek is repülőnapokon – bár az igazán hozzáértők szerint ez lehetetlen a helikopter felépítéséből adódóan. De most itt a Duna felett egy pali olyat csinált, amitől az emberben megfagyott a szusz. Nagyon ott volt. Aztán az Albatroszokon repülő francia kötelék hancúrozott fenn Budapest fölött – az első loopingot a Moszkva tér felett nyomták eltűnve a házak mögött – elkápráztatva a nézőket.

 
 
 

Kissé elgondolkoztam – van már néhány Gripenünk, meg kétszázadnyi Mig29-esünk. A Duna-parti emberek meg a Red Bull jóvoltából láthattak látványos repülőprogramot. Na nem azért, mert a Red Bullnál annyira odáig’ volnának a nemzeti ünnepünkért, hanem mert annyi taurinos-koffeines lónyálat adtak el ezidáig, hogy erre is fussa’ a show kedvéért.

Nem lehetett volna amolyan ünnepi adó-visszatértítés-képpen megmutatni a népnek a magyar katonai gépeket? Nem lehetett volna feltankolni a Gripenek és a Mig-ek közül párat, és megreptetni a Duna felett? Had’ csodálkozzon má’ a magyar. Hiszen tudtommal nemzetközileg is elismert egyes magyar vadászpilóták műrepülő-készsége, kaptak is már jópár serleget. A légierő tekintélyét így lehet az emberekben növelni, ha Ödönke szájtátva lesi a Duna felett parádézó gépeket, nem cikkek garmadával. Vagy ilyen dolgokra csak akkor van pénz, amikor a katonai repülőnapokon büszkélkednek egymásnak a katonák? Éppen az Aranysasban olvastam, hogy mielőtt a Mig29-eseket kivonják, még gyakoroltak velük egyet utoljára, nem irányított rakétákkal lőttek földi célokat. Ezen tapasztalatokra biztos roppant szükség van a jövőben… Ha mondjuk egy kicsit kevesebbet lövöldözték volna a Bakony szikláit, maradt volna pár hektó’ kerozin, hogy a Duna fölött is legyen egy kis bemutató.

Szóval, ha nem lett volna az Air Race, akkor igen sovány lett volna a dunaparti program L

 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr51146438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása