crashblogja

Life-Like SD7

2007. szeptember 16. - crash

Life-Like SD7

Mostanság kezd bővülni a hazai, amerikai vasúttal foglalkozó modellezők köre. Szoktam beszélgetni emberekkel, sokak írnak levelet, hogy ezt-azt megvehetik-e. Mindenható nem vagyok a témában, de azért bőszen válaszolok mindenkinek. Ezt az SD7 leírást is egy ilyen levél inspirálta – több ember kérdezett a Life-Like cuccokról, érdemes-e ilyet venni, mert azt hallották az nem a legjobb. Én ezzel nem értek egyet, ezért gondoltam megmutatom Nektek az Life-Like SD7-est.

 
 

A Life-Like 2005 óta a Walthers tulajdonában van, és véleményem szerint a Heritage, Proto1000 és Proto2000 termékei igen jók. Nem titok, hogy a modellek Kínában készülnek, de ezért cserébe igen jó minőségű modellt kapunk, alacsonyabb árért – nem minden szar, ami kínai előállítású. A „know-how” amerikai, csak a kezek, amelyek összerakják a modellt, olcsóbban dolgoznak keleten, mint az USA-ban. Ezt a Life-Like bevallja, nem úgy mint más gyártók. Egyszer tegyetek egymás mellé egy Life-Like SD7-est a csomagolásában, és pl. egy Brawa 119-es. Aztán’ lehet csodálkozni….

Ha már az előbb a csomagolást említettem, akkor erről is illik szót ejteni: az N-es dízelek akrill dobozba vannak csomagolva, és két vákuumhúzott műanyag elem közé vannak a dobozba rakva. Ezek kellően rugalmasak, hogy védjék a modellt a sérülésektől, és a felső átlátszó – így látjuk, mi van a dobozban a nélkül, hogy ki kellene bontani.

Dobozolás

A modell szerintem igen részletes kidolgozású. Külsőre egyetlen dolgot lehet neki felróni, hogy a korlátok nem színre fújtak, hanem anyagukban színezettek. De nem igazán feltűnő a dolog. Az apró részletek a helyükön vannak – más nagyobb hírű gyártóval ellentétben pl. az ablakok is a helyükön vannak. Különösen szép az átjárók és a forgóváz-maszkok kialakítása. Előbbinél – 1:160-as méretben – lehet látni a láncszemeket.

 

A belbecset említve meg kell jegyezni, hogy a leírás alapját képező modellek a régebbi szériából valóak: ezek még nem split frame body-val vannak szerelve. Nálam egy fikarcnyi hátrányt sem szenved e’ miatt a modell, ugyanis szerintem a modellépítés magasiskolája belülről a kis jármű: a nyitott, ötpólusú, ferde hornyolású motor két végén szép nagy lendítősúlyok biztosítják az egyenletes futást. A motor nyomatékát szilikon csövek viszik a forgóvázakig. Sokan rossz tekintettel néznek erre a megoldásra, pedig nincs miért: a szilikoncső a kardánnal ellentétben kisebb súlyú, és nem kopik. A modellezők számára még egy fontos tulajdonsága van: lényegesen olcsóbb, így aztán kevesebb pénzért tudjuk a modellt megvenni.
A forgóvázak áramszedése elsőrangú, minden kerék részt vesz az áramszedésben. Hajtás tekintetében sincs gond, a forgóvázak szélső tengelyei hajtottak – a középső tengely szabadon fut, és a másik kettőhöz képest jobban elmozdulhat – ezáltal sokkal toleránsabb a pályahibákkal szemben a gép. A tapadásról két ólomsúly gondoskodik a forgóvázak felett, s ha ez nem volna elég, akkor a biztonság kedvéért két kerék tapadógyűrűkkel is el van látva.

 

A mozdony műanyag fogaskerekekkel rendelkezik, de tekintve azt, hogy olyan anyagból vannak, amely speciálisan fogaskerekekhez van fejlesztve, és a legvégső fokozatot kivéve ferde hornyolásdúak az egyenletes nyomaték-átadás miatt, nincs ok a kötözködésre. Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy természetesen erre a modellre is érvényes a Life-Like „lifetime warranty”-ja, azaz az élettartam-garancia: tulajdonképpen, ha nem a mi hibánkból megy tönkre a modellünk, vásárlási időtől függetlenül biztosítanak számunkra ingyen cserealkatrészt.


Hogy rossz dolgot is mondjak a modellről, én két dolgot rónék fel neki: gyárilag Arnold kapcsolóval szerelik (amerikaiak szokták Rapido couplernek is hívni), és hogy nincs benne DCC foglalat. Őszintén szólva, ez utóbbi nem egy komoly probléma, hiszen egyrészt nem egy tavalyi fejlesztésű modellről van szó, másrészt pedig akad benne hely egy „drótos” dekóder számára. A kapcsoló témára is létezik megoldás: mind a Kadee, mind a MDC gyárt olyan kapcsolót, amely a mozdony foglalatába helyezhető.

 

Összegezve, nekem nagyon tetszik a Life-Like SD7 modellje. A mozdony eredetiben amúgy is egy látványos gép, és ha mellérakjuk azt, hogy majd’ 50$-ért egy igen jó futású, csendes, aprólékos kidolgozású modellt kapunk, akkor megállapítható, hogy a Life-Like ezen produktumának nincs szégyenkeznivalója.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr81167193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása