crashblogja

Lokpilot Micro

2007. július 01. - crash

Beszereltem az ESU Lokpilot Micro dekódert. És... hát... nem vagyok tőle hanyattesve. A H0-ás modellezőbanda hanyatt van esve a Lokpilot dekóderektől, meg úgy ól cuzámen' mindentől, ami ESU. Gondoltam én sem maradok ki a sorból, kipróbálom már, mit tud ezen gyártó felvillantani.

Annak idején - idősebb olvasóim talán még emlékeznek  - amikor a Roco Lokmouse2 rendszer debütált, csak kétfajta ember vett magának digitális ICE startszettet : boldog és boldogtalan. Az index vasútmodellezés fórumán innentől kezdve lehetett hallani, hogy fú, akadozik a váltón, leáll a dekóder, miegymás, egészen addig, amíg meg nem jelentek az ESU dekóderei. Ezek piacra törésével megszűntek ezek a dolgok - a Roco által forgalmazott dekóderek is egy idő után ettől a gyártótól kerültek ki, nem valami kőkorszak előtti Lenz került a Roco dobozba. Valahogy az ESU dekóderei kevésbé voltak háklisak a koszos vágányra, és a különféle modellmotor-háklikat is jobban viselte.

Én ugyan N-es létemre nem tapasztaltam ilyesmit - nálam alap volt a tiszta vágány, meg a Roco dekóderek méretük miatt elkerültek - de nekem a Lenz521 az etalon, nem volt vele semmi problémám. Szóval olyan prekoncepciókkal estem neki az ESU dekódernek, hogy ez a megváltó, és hogy egy újabb minőségi N-es dekóder állhat nálam üzembe'. Háááát....

Kezdődött azzal, hogy a Micro-nak csúfolt dekódert elneveztem macro-nak, mert hogy akkora. Finnyás vagyok, na. Ezelőtt 5 évvel is már vastagnak számított a Lenz 521, a Tran DCX74 volt az igazán mindenbe való. Nemrég - másfél éve - a Lenz felzárkózott a Gold mini-vel, ezek után kézbevenni egy ekkora dekódert... körülbelül olyan, mintha egy CNC esztergához szokott embernek kőbaltát adnánk a kezébe. Amúgy nem lenne akkora gáz az ESU dekódere, mert minden szépen felületszerelt rajta, a vezérlőproci is szép lapos... ...csak az a két kimenet, az ne volna. Két miliméter magasak! Ha megnézitek a képeket, látjátok miről beszélek...

Dobozolva
 
Úgy ránézésre....
 
...és elő a farbával. K.....va vastag ez a dekóder!

Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű így hasznosítani, de ha már kiadtam érte a pénzt, akkor próbáljuk meg. A Fleischmann Desiro-m nézett ki a legalkalmasabbnak erre a célra : ennek van hangdekóderes verziója is, akkor egy sima ESU dekóder már csak belefér... Noigen, nem kis hely van benne, de miután a dekódertartó rekesz (de jó nevet találtam ennek a kis résznek Smile) tetjét is csak enyhe erő alkalmazása révén lehetett helyére rakni, elhatároztam : ezen ESU dekóder szériából ez volt az utolsó, amit vettem. Ilyen többé nem jöhet át a küszöbön - ennyi pénzért már rendes dekódert is lehet venni. Pedig nem lenne rossz... még műanyag burkolat is van rajta, hogy a szalonnáskezű modellező nehogy hanyattverje a Benne lévő statikus elektromossággal a dekóder lelkét ... csak könyörgüm kedves ESU, azt a két piszok nagy végfokot, azt tessék már egy kisebbre kicserélni.

 
Elvileg ide minden beférne...
 
 
Nevetős a szitu, de épp' belefért.






De nem igazán vagyok megelégedve futásra sem ezzek a dekóderrel... a Desiro-m akadozik vele, mintha az áramszedéssel lenne gáz. Pedig hat tengelyen szedi a delejt - egy tengely már csak-csak koszmentes helyen van - gondolná az ember, de nem. Akadozik. Szóval nem jó ezzel a dekóderrel kapcsolatban a megelégedettségi mutatóm.

Hogy azonban jót is mondjak erről az elátkozott alkatrészről : említettem korábban, hogy nálam a Lenz 521 az etalon. Miután lettek más dekódereim is, megállapítottam, hogy ez kezeli a legjobban a lassulás - gyorsulás témáját : más dekódereknél megfigyeltem, hogy mint az igazi Szili, valamelyes fokozatosan ugyan, de a sebességben jelentőseket ugorva megy a gyorsítási/lassítási folyamat. Az 521 (és a Gold mini is ilyen) pedig teljesen szabályosan, fokozatok, látványos sebességugrások nélkül teszi ezt. Az Esu dekódere is pont ilyen, úgyhogy kaphat ezért a sok mínusz mellé egy jó pontot, ez tetszik benne. Remélem Esuék legközelebb összeszedik magukat...

 

Más : megoldódott a class66-ba szerelt Gold mini világítás-mizériája : 14 lépésesre volt gyárilag állítva - ennek az átállítása után (CV 29 1-es bit) teljesen jó lett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr7140016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása