crashblogja

Digital(l) megen'

2007. július 05. - crash
Korábban próbálkoztam összekötögetni a PC-met a számítógéppel', de kezdeti próbálkozások után ellustultam, és mikor a dekóderek programozása működött, a többi már nem érdekelt. Most viszont azt gondoltam ki, hogy érdemes volna kipróbálni a TrainController automatikus vonatvezérlését. Cél az, hogy kisebb terepasztalokat a kiállításokon lehessen automatikusan működtetni, egy ember akár 3-4 asztalt is felügyelhessen.
Eddig az akadály az volt, hogy az Intelliboxom soros porton kommunikál a PC-vel, amin viszont nincs soros port. Jópár napos projekt volt - pár számítógépboltot végigjártam - mire kaptam egy USB-RS232 port replikátort. Nem biztattak sikerrel, mert mondták, hogy van olyan eszköz, ami nem szeretni. Na - gondoltam - ha van ilyen - akkor amilyen szerencsém van - az Intellibox ebbe a kategóriába fog esni.
Otthon nekiesés, dugó bedug.... na... ha lehetne, mert mind az Intelliboxon, mind az átalakítón az összefogatáshoz szükséges csavaranyák voltak a csatlakozó mellett. Valamelyiket el kell távolítani, mert különben nem lehet a csatlakozókat összedugni... győzött a józan ész, és nekiestem egy fogóval az átalakítónak - az Intellibox ekkicsit' drágább - és egyszerűan eltávolítottam a csavart. Kicsit csálé lett, visszahajlítottam, és hajrá.

Trainprogrammer letölt, system összedug... a Vista automatikusan telepíti az rs232 fordító driverét... ...COM3 lett belőle. Ok, Trainprogrammer install & run... És természetesen nem ment. Az ideg elkapott, aztán' gondolkozás. A port paramétereinél átállítottam a flow controll-t "Hardware"-re, hatás ugyanaz.
Végső elkeseredésemben a freiwald.com fórumait böngészgettem, ahol valaki panaszkodott a Digitraxx USB vezérlő iránt, hogy nem kap elég áramot. Homlokomracsaptam - informatikus volnék, vagy mi a szösz - és tényleg! Hiszen az előlapon lévő USB csatlakozó nem adja ki a teljes tápfeszt, volt már rá példa, hogy egy éhesebb fajta pendrive csak a hátlapi csatlakozóban volt hajlandó működni. Vannak olyan eszközök, amelyek a "bus powered" USB portot igénylik... Átdugtam az Intelliboxot a gép hátulján lévő USB-be - a Vista egyből talált egy COM4-et, de nem foglalkoztam vele, ha akarja, akkor COM4-nek fogjuk hívni - és Trainprogrammer indít. Megtalálta, olvasott, írt, én meg majdnem sírtam örömömben....

Konklúzió : a hátsó USB-be kell dugni az Intelliboxot. Mondhatnám azt is, hogy dugás témájába' a hátsó út sikeres lehet Smile

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr31140012

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: reloj finart quartz hombre 2017.10.19. 19:46:19

Free printable texas lease agreement - giimibt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása