crashblogja

100 Legendás vonat

2008. március 19. - crash
Tennap névnapomra a 100 legendás vonat című könyvet kaptam meg – és meg kell mondjam, neki is estem egyből. Mostanság egyre-másra jelennek meg könyvek vasúti témában – szerintem ez jó, még ha az egyikben távkormányozzák a mozdonyt, a másikban pedig miszter van az elvtársak között – az a lényeg, hogy az eddig elhanyagolt piacon kezd lenni kínálat (persze ez azt is vonja maga után, hogy mindent szart megveszünk, mert legalább van).
Szóval prekoncepciókkal álltam neki a könyvnek, de meg kell valljam, egy igen kellemes anyag került a kezembe. Vártam a vasútidegen vagy bulváros kifejezéseket, de ne találtam. Ezzel szemben egy olyan könyvet vehettem kézbe, amelyben a – valószínűleg hozzáértő - francia szerző igyekezett egy átfogó képet bemutatni a vasút fejlődéséről, nem túlsúlyozva egy ország vagy téma emlegetését sem. Nem szakkiadvány, de igen érdekes. Felfoghatjuk úgy, mint a szerző tiszelgését a vasút előtt, és egy olyan szándékot látok benne, hogy megpróbálja bemutatni, miért lehet szeretni a vasutat, mik azok a dolgok, amelyek megfognak egy vasútbarátot - mindezt az utca emberének címezve.
Maga a könyv kilenc fejezetből áll, és az úttörőktől kezdve, amolyan tárlatvezetésként végigvezet a híres vonatokon át, a főbb vasútvonalakon keresztül a nagy sebességű, modern vonatokig. Kellemes meglepetésként, a könyv végén kapott helyet egy pár oldalas magyar fejezet – túl átfogó dolgot ne várjon senki - de a szerző Soltész József, aki vasútbarát körökben ismert publikációiról, nem arról híres, hogy hülyeségeket írna.
Összefoglalásképpen szerintem egy remek kiadvány, gusztusos, de senki ne várja, hogy a könyv után szakértővé válik. Emlékeztek a reklámra? Nekem teccik’ :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr59387298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pre-zli 2008.03.20. 08:10:31

André Papazian igen nagy nevű figurája, sőt részben nagyapja is a francia vasúti újságírásnak. A piacon lévő francia vasúti magazinok fele többé-kevésbé az ő nevéhez fűződik, úgyhogy vélelmezhetően valóban ért a dologhoz. Mi több sok szép és gusztusos, vulgarizációs célú, ám mégis igényes vasúti (és egy-két hajózási) könyvet jegyez a francia kiadóknál, pár darab éppenséggel meg is van ottani kiadásban. Annak nagyon örülök, ha magyar nyelven is elkezdenek terjedni a művei, mert méltóak rá, annak viszont nem, ha a fordítás lehúzza az eredeti szöveg minőségét, mert a legnagyobb értéke tényleg az, hogy se nem szakbarbár, se nem profán, azaz hiteles, de közérthető.

Briko · http://www.corvinsalon.hu 2008.03.21. 09:38:22

Utólag is boldog névnapot kívánok!
süti beállítások módosítása