Teljesen véletlenül jutott tudomásomra, hogy a Füstiben kertivasutas találkozót rendeznek a hétvégén. Egy haverommal értekeztünk messengeren - és Ő, aki nem vonatmániás - hívta fel a figyelmem arra, hogy érdemes lesz kinézni. Erre egy lapáttal rátett még Szigeti is, aki felhívott, hogy ugyan nézzük már meg a családdal az összeröffenést - meg ha nem gas, vigyek már egy trafót is, mert nincs elég az LGB-hez. Gyerekek és asszony tájékoztatása után nem volt mit tenni, mint elraktam a trafót és a fényképezőgépet, és irány a füsti.
Tavaly óta egy kissé átalakult a kerti vasút. Igen nagy építkezést csaptak, lett egy szép nagy állomás fordítókoronggal, és egy igen nagy, nyolcas alakú pályát építettek. Így igencsak nagy és élvezetes utazást lehet tenni a kisvonattal. A 7"-os pályán immár három saját gépük van: a kapott 203-mas modellje mellé beszereztek még további két, dízelmozdonyt. Míg a 203-mas live steam, addig a dízelmozdonyok valójában akkumlátoros gépek. Mikor megkérdeztem, hogy mennyit bír az akkumlátor, szájtátva hallgattam, hogy lazán 48 órát. Mil lehet abban, atomelem ?
Külföldről érkezett még az Anita és a Darjeling nevű mozdony. Az előbbi egy kis kéttengelyes szertartályos gép, leginkább a Fleischmann Magic Train gőzösére hasonlít. A másik viszont erős Indiai érzést kelt - nem értek a keleti gőzösökhöz, így nem tudom, hogy fantázia szülte gép-e, vagy sem, de igen jól nézett ki - és az elmondások alapján ez volt a legerősebb mozdony mind közül. Látszott is, mert minden kaparás nélkül megbírkózott három népeskocsival.
Nagyon látványos volt a vasútüzem, szinte folyamatosan jártak a vonatok. Ha az ember egy kicsit gonosz lenne, akkor azt is mondhatná, hogy jó, hogy ehhez nincs köze a MÁV-nak, mert ekkora területen is tudnának káoszt művelni a vonatközlekedésben.
Ezen kívül még lehetett látni Sütő Gábor 1:10-es modelljeit - ezeket is megcsodáltuk ismételten. Képeket nem rakok fel, korábban már láthattatok eleget.
Nem kenyerem a mindenáron való dícséret, de ez tényleg egy új, tartalmas és érdekes program a Füsti részéről. Érdekes volt, és nekem az első olyan program a Füstiben, ami igazán nagyon tetszett.
Tavaly óta egy kissé átalakult a kerti vasút. Igen nagy építkezést csaptak, lett egy szép nagy állomás fordítókoronggal, és egy igen nagy, nyolcas alakú pályát építettek. Így igencsak nagy és élvezetes utazást lehet tenni a kisvonattal. A 7"-os pályán immár három saját gépük van: a kapott 203-mas modellje mellé beszereztek még további két, dízelmozdonyt. Míg a 203-mas live steam, addig a dízelmozdonyok valójában akkumlátoros gépek. Mikor megkérdeztem, hogy mennyit bír az akkumlátor, szájtátva hallgattam, hogy lazán 48 órát. Mil lehet abban, atomelem ?
A park büszkesége : a 203-mas modellje |
A 203-mas tart az állomás felé. |
A bordó színű gép két népeskocsival. |
A bordó gép más szemszögből. |
|
A másik akkumlátoros igavonó, a feket kismozdony |
|
A fekete gép közelről |
Külföldről érkezett még az Anita és a Darjeling nevű mozdony. Az előbbi egy kis kéttengelyes szertartályos gép, leginkább a Fleischmann Magic Train gőzösére hasonlít. A másik viszont erős Indiai érzést kelt - nem értek a keleti gőzösökhöz, így nem tudom, hogy fantázia szülte gép-e, vagy sem, de igen jól nézett ki - és az elmondások alapján ez volt a legerősebb mozdony mind közül. Látszott is, mert minden kaparás nélkül megbírkózott három népeskocsival.
A külföldi vendég, a fekete kislány : Anita |
Az Anita oldalról. |
Nekem a Darjeling tetszett a 203-mas után a legjobban. Már a méretei is erőt sugároztak. |
Nem tudtam, hová tenni ezt a gépet : Víztartálya a kazánon, széntartó a sátor előtt, de szerkocsija volt. Azért nem agyaltam rajta sokat, mert igen szépen kis mozdony. |
Nagyon látványos volt a vasútüzem, szinte folyamatosan jártak a vonatok. Ha az ember egy kicsit gonosz lenne, akkor azt is mondhatná, hogy jó, hogy ehhez nincs köze a MÁV-nak, mert ekkora területen is tudnának káoszt művelni a vonatközlekedésben.
Ezen kívül még lehetett látni Sütő Gábor 1:10-es modelljeit - ezeket is megcsodáltuk ismételten. Képeket nem rakok fel, korábban már láthattatok eleget.
Nem kenyerem a mindenáron való dícséret, de ez tényleg egy új, tartalmas és érdekes program a Füsti részéről. Érdekes volt, és nekem az első olyan program a Füstiben, ami igazán nagyon tetszett.