crashblogja

Kertivasutas találkozó - Füsti

2007. augusztus 18. - crash
Teljesen véletlenül jutott tudomásomra, hogy a Füstiben kertivasutas találkozót rendeznek a hétvégén. Egy haverommal értekeztünk messengeren - és Ő, aki nem vonatmániás - hívta fel a figyelmem arra, hogy érdemes lesz kinézni. Erre egy lapáttal rátett még Szigeti is, aki felhívott, hogy ugyan nézzük már meg a családdal az összeröffenést - meg ha nem gas, vigyek már egy trafót is, mert nincs elég az LGB-hez. Gyerekek és asszony tájékoztatása után nem volt mit tenni, mint elraktam a trafót és a fényképezőgépet, és irány a füsti.

Tavaly óta egy kissé átalakult a kerti vasút. Igen nagy építkezést csaptak, lett egy szép nagy állomás fordítókoronggal, és egy igen nagy, nyolcas alakú pályát építettek. Így igencsak nagy és élvezetes utazást lehet tenni a kisvonattal. A 7"-os pályán immár három saját gépük van: a kapott 203-mas modellje mellé beszereztek még további két, dízelmozdonyt. Míg a 203-mas live steam, addig a dízelmozdonyok valójában akkumlátoros gépek. Mikor megkérdeztem, hogy mennyit bír az akkumlátor, szájtátva hallgattam, hogy lazán 48 órát. Mil lehet abban, atomelem ?
A park büszkesége : a 203-mas modellje
 
A 203-mas tart az állomás felé.
 
A bordó színű gép két népeskocsival.
 
A bordó gép más szemszögből.
 
 
 A másik akkumlátoros igavonó, a feket kismozdony
 
 
 A fekete gép közelről


Külföldről érkezett még az Anita és a Darjeling nevű mozdony. Az előbbi egy kis kéttengelyes szertartályos gép, leginkább a Fleischmann Magic Train gőzösére hasonlít. A másik viszont erős Indiai érzést kelt - nem értek a keleti gőzösökhöz, így nem tudom, hogy fantázia szülte gép-e, vagy sem, de igen jól nézett ki - és az elmondások alapján ez volt a legerősebb mozdony mind közül. Látszott is, mert minden kaparás nélkül megbírkózott három népeskocsival.

A külföldi vendég, a fekete kislány : Anita
 
Az Anita oldalról.
 
Nekem a Darjeling tetszett a 203-mas után a legjobban. Már a méretei is erőt sugároztak.
 
Nem tudtam, hová tenni ezt a gépet : Víztartálya a kazánon, széntartó a sátor előtt, de szerkocsija volt. Azért nem agyaltam rajta sokat, mert igen szépen kis mozdony.


Nagyon látványos volt a vasútüzem, szinte folyamatosan jártak a vonatok. Ha az ember egy kicsit gonosz lenne, akkor azt is mondhatná, hogy jó, hogy ehhez nincs köze a MÁV-nak, mert ekkora területen is tudnának káoszt művelni a vonatközlekedésben.


Ezen kívül még lehetett látni Sütő Gábor 1:10-es modelljeit - ezeket is megcsodáltuk ismételten. Képeket nem rakok fel, korábban már láthattatok eleget.

Nem kenyerem a mindenáron való dícséret, de ez tényleg egy új, tartalmas és érdekes program a Füsti részéről. Érdekes volt, és nekem az első olyan program a Füstiben, ami igazán nagyon tetszett.

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr38143305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benbe 2007.08.19. 08:31:45

Húh, csakugyan szépet alkottak a Füstiben, jövőre tuti kimegyek, ha lesz ilyen! Az unokabátyámnak van egy kisebb LGB üzeme Helsinkiben, az se semmi, de ez lenyűgöző. Már a grazi cikked izgatni kezdte a fantáziámat, ez a live-steam dolog nem semmi. Kár, hogy valódi forgalmat nem lehet csinálni a Füst pályáján!

A Darjeeling mozdony egyébként igazi, bár a szerkocsi csak a vezető miatt van rajta, a valóságban szertartályos.
Itt egy link: www.dhrs.org/

B

no-night 2007.08.23. 11:15:25

A szerkocsi valóban csak a vezető miatt került oda, plusz még ott kapott helyet a légtartály, amely a szerkocsi mellett a kocsikat is fékezi, és a fő víztartály is itt van, mert a mozdonyé belül nem felületkezelt, így korrózióvédelmi okokból nem tölti fel. A szerszámosládát leszámítva amúgy a szerkocsi is létezett, egy indonéziai vendégszereplésre készítettek egyet az egyik gépnek.

Amúgy tényleg erős gép, emelkedőben öt ilyen kocsit is elbír.

Az Anita pedig Feldbahn-mozdonyok mintájára készült. (Az infók a gépek tulajdonosaitól származnak, de ki is voltak rakva a kertivasút állomásán.)
süti beállítások módosítása