Az N-es Unitrack 718mm sugarú - a réggebi konstrukciójú - váltói nem DCC barát kialakításúak alapból. Én a váltóimat digit üzemben használom - ha pedig egy kis analóg játszadozás van, úgyis csak egy vonat van a pályán - így egy kis átalakításra adtam a fejem. A dolog lényege, hogy a 718-as ívű váltó az állásától függően ad áramot a szív utáni vágányokra - és ezt a dolgot nem lehet kiiktatni, mint a 481-es sugarú váltónál.
A váltót megfordítva lehet látni, hogy a sínszál alulról hozzáférhető. Úgy gondoltam, hogy a szív utáni részen, az azonos polaritáson lévő sínszálak között egy átkötést készítek. Igen ám, de nehéz ott forrasztani, mivel a sín kis "lukon keresztül" látszik csak. Kókányoláshoz folyamodtam : a forrasztópálka hegyéről az ónt belepottyantottam a sínszál felett lévő kis lukba, majd ide forrasztottam a drótot. Müxik.
A váltót megfordítva lehet látni, hogy a sínszál alulról hozzáférhető. Úgy gondoltam, hogy a szív utáni részen, az azonos polaritáson lévő sínszálak között egy átkötést készítek. Igen ám, de nehéz ott forrasztani, mivel a sín kis "lukon keresztül" látszik csak. Kókányoláshoz folyamodtam : a forrasztópálka hegyéről az ónt belepottyantottam a sínszál felett lévő kis lukba, majd ide forrasztottam a drótot. Müxik.
A 718mm ívsugarú váltó |
A kész átkötés |