Nagynehezen megérkezett a az e-bayről a konténercsomagom, így mostmár nem árválkodnak a Husky kocsijaim – gondoltam bemutatom őket.
Régóta vadásztam már a BN Husky, kétszintes konténerszállító kocsijait. Fenn voltam hajnalig, licititáltam, nyertem, aztán’ az Orczy téren a vámos bal lábbal kelt fel, és úgy határozott, hogy még a postaköltség (ami az USA-ban igénybevett szolgáltatás díja) után is meg kell fizetnem a vámot és az áfát – biztos, ami biztos alapon, hiszen’ a számlán rajta van. A „shipping” a papíron biztos nem a postaköltséget jelenti, hanem a 12db konténerszállító közé még valami biztos el van dugva, ami „shipping” néven szerepel a számlán, az egységsugarú vasútmodellező meg fizessen. Magunk között szólva – legyen bodog a 35 dolláros postaköltség 3- és 20%-ával.
A kocsikat a néhai Roundhouse adta ki (azóta átalakult, felvásárolták, megújult – most Micro-Trains néven fut), 12 különböző pályaszámon. Sikerült egy egész dobozra szert tennem – azt hiszem, már csak egy ötrészes Maxi konténerszállító hiányzik a szerelvényből, és kipipálhatjuk ezt is :-P
De térjünk vissza a kocsikhoz. Ezeknek a kocsiknak a lényege az, hogy egymás tetején két konténer utazhat. A kocsi bölcsős kialakítású (itthon is látni ilyesmit, a teherautó-pótkocsikat rakják hasonló vagonokra), így a súlypontja lejjebb kerül, és megfelelően stabil oldalirányban ahhoz, hogy két konténert elbírjon. Az általam vásárolt kocsik az ún. Husky kocsik, ezek egyrészesek, de a Maxi kocsik ehhez hasonló kialakításban, de 3- illetve 5 részes egységekben készülnek. A Husky kocsiba alulra egy maximum 48’-as konténert lehet rakni, míg a tetejére egy max 53’-asat. Természetesen lehet rá rakni 40- és 20’-as kontéreket is – utóbbiakból kettőt szoktak.
Nem minden vonalon engedik közlekedni ezeket a kocsikat – inkább a sivatagi vonalakon jellemzőek, és ott, ahol utólag alkalmassá tették a vonalat ezek közlekedésére (hidak, alagutak megemelése), mert akármennyire is nagyobb az amerikai űrszelvény az általunk megszokott európainál, az két konténer abból is kilóg. Így aztán, ha ilyen kocsik beszerzéséra adjuk a fejünket, meg kell vizsgálnunk, illik-e a gyűjtendő témába, és a vasútvonalunkon el tud-e menni?
Maga a modell nagyszerű, egyszerűen – szerintem – a föccsöntés egyik csúcsa. Minden részletet igyekeztek a helyére rakni, a levegőrendszer tartálya, és annak a csövei pl. egyszerűen lenyűgözőek. A kocsi a megszokott RP25-ös kerekekkel van szerelve, amelyek műanyagból készültek, de egy rossz szót sem szólhatok róluk. Nem tudom, Európában miért nem tudnak bánni a műanyaggal, és rendes kereket gyártani belőle, de a Roundhouse kocsijainak az értékén egy picit sem ront, hogy műanyagok a kerekek. Egyetlen dolgot tudok csak negatívumként felhozni, hogy talán a járdák egy kissé vaskosnak tűnnek – de ezeket tervezem alpakka maratásra cserélni – már ki is néztem, honnan fogom megrendelni.
Régóta vadásztam már a BN Husky, kétszintes konténerszállító kocsijait. Fenn voltam hajnalig, licititáltam, nyertem, aztán’ az Orczy téren a vámos bal lábbal kelt fel, és úgy határozott, hogy még a postaköltség (ami az USA-ban igénybevett szolgáltatás díja) után is meg kell fizetnem a vámot és az áfát – biztos, ami biztos alapon, hiszen’ a számlán rajta van. A „shipping” a papíron biztos nem a postaköltséget jelenti, hanem a 12db konténerszállító közé még valami biztos el van dugva, ami „shipping” néven szerepel a számlán, az egységsugarú vasútmodellező meg fizessen. Magunk között szólva – legyen bodog a 35 dolláros postaköltség 3- és 20%-ával.
Dobozolva |
A doboz kinyitás után |
Minden kocsi egyenként egy akrill dobozba van csomagolva, amelyen belül vékony műanyag elemek rögzítik a kocsit |
A kocsikat a néhai Roundhouse adta ki (azóta átalakult, felvásárolták, megújult – most Micro-Trains néven fut), 12 különböző pályaszámon. Sikerült egy egész dobozra szert tennem – azt hiszem, már csak egy ötrészes Maxi konténerszállító hiányzik a szerelvényből, és kipipálhatjuk ezt is :-P
De térjünk vissza a kocsikhoz. Ezeknek a kocsiknak a lényege az, hogy egymás tetején két konténer utazhat. A kocsi bölcsős kialakítású (itthon is látni ilyesmit, a teherautó-pótkocsikat rakják hasonló vagonokra), így a súlypontja lejjebb kerül, és megfelelően stabil oldalirányban ahhoz, hogy két konténert elbírjon. Az általam vásárolt kocsik az ún. Husky kocsik, ezek egyrészesek, de a Maxi kocsik ehhez hasonló kialakításban, de 3- illetve 5 részes egységekben készülnek. A Husky kocsiba alulra egy maximum 48’-as konténert lehet rakni, míg a tetejére egy max 53’-asat. Természetesen lehet rá rakni 40- és 20’-as kontéreket is – utóbbiakból kettőt szoktak.
Nem minden vonalon engedik közlekedni ezeket a kocsikat – inkább a sivatagi vonalakon jellemzőek, és ott, ahol utólag alkalmassá tették a vonalat ezek közlekedésére (hidak, alagutak megemelése), mert akármennyire is nagyobb az amerikai űrszelvény az általunk megszokott európainál, az két konténer abból is kilóg. Így aztán, ha ilyen kocsik beszerzéséra adjuk a fejünket, meg kell vizsgálnunk, illik-e a gyűjtendő témába, és a vasútvonalunkon el tud-e menni?
A kocsi konténer nélkül... |
...és mindjárt két konténerrel megpakolva. |
Maga a modell nagyszerű, egyszerűen – szerintem – a föccsöntés egyik csúcsa. Minden részletet igyekeztek a helyére rakni, a levegőrendszer tartálya, és annak a csövei pl. egyszerűen lenyűgözőek. A kocsi a megszokott RP25-ös kerekekkel van szerelve, amelyek műanyagból készültek, de egy rossz szót sem szólhatok róluk. Nem tudom, Európában miért nem tudnak bánni a műanyaggal, és rendes kereket gyártani belőle, de a Roundhouse kocsijainak az értékén egy picit sem ront, hogy műanyagok a kerekek. Egyetlen dolgot tudok csak negatívumként felhozni, hogy talán a járdák egy kissé vaskosnak tűnnek – de ezeket tervezem alpakka maratásra cserélni – már ki is néztem, honnan fogom megrendelni.
Aprólékos részletek |
A forgóváz és az RP25-ös kereke |
A kocsikhoz Con-Cor konténereket vettem, és ki is próbáltam, miként használhatóak: a szerelvénynek van súlya, de viszonylag akadálymentes a gördülése. A stabilitásra ugyanaz igaz, mint a nagy testvérre: nem borulnak könnyen a kocsik, hiába van egymáson kettő. Impozáns a 12 kocsi nagyon egy szerelvényben.
Többedmagával |
Nekem tetszik nagyon – de nem dícsérem, inkább tessék a képeket lesni.