crashblogja

Fleischmann 2008

2008. január 31. - crash
Nürnberg előtt mindenki publikálja az újdonságait. Így tett a Fleischmann is, és meg kell mondani őszintén, lesz mit vásárolni.

Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy a Fleischmann igencsak elhúzott az utóbbi időben minőség terén N-es méretben, állva hagyva a Roco-t és a Trixet. Előbbi a nem KKK-s vagonjaival és a dekóderfoglalat-nélküli mozdonyaival kínlódik még mindig, míg a Trix a bumfordi részletekkel (Lásd Taurus formája, és pl. a 189-es tetőszerelvényei) és a minőségbiztosítással (pl. ICE3 hajtott kerékpáron jelentkező fogaskerék-repedések) küzd. A Fleischmann ezzel szemben olyan Desiro-t, 185-öst, Hercules-t dobott a piacra, amitől eláll az ember lélegzete. Így kell(ene) mindenkinek… …már csak az árakat kellene lejjebb nyomni.

Mozdonyok tekintetében ami felkeltette az érdeklődésem, az a svájci Ae 6/6-os modellje, és az osztrák 1010-es gép N-es replikája. Mind a kettő hattengelyes mozdony (nem néztem utána, de lehet egyezhetnek a tengely-, és királycsap-távok, ezért ez a közös megjelenés), és zöldben jelenik meg. Ha hozzák az 185-ös színvonalát, ismét egy „must have” modellel leszünk gazdagabbak. Zárójelben megjegyzem, a 1010-ből megvárom a narancs színűt, nekem az a korszak inkább bejön.
Ae 6/6
 
Öbb 1010


Kocsik tekintetében a tehervagonok között leltem újdonságra: tavalyra ígérték a GySEV autószállító H0-ás változatát, és akkor azt írtam, erős a gyanúm, hogy lesz ez N-esben is. Noshát, lottó ötösöm legyen így (persze ahhoz lottót kellene venni), az idei N-es újdonságok között két színben feltűnt a GySEV-nél szolgáló, fedett, autószállító ikerkocsi modellje. Úgy 6-8 ilyen kocsi elé már’ csak festenem kell egy GySEV Taurus-t, és hajrá...
Autószállító kocsik


Ami a kocsik közül érdekes, az SBB Cargo konténerszállító szettje: három, szürke, négytengelyes sgn** sorozatú kocsi van a szettben, rajtuk CrossRail-es konténerek és csereszekrények (pontosabban egy 40’-, és egy 20’-as konténer, és három csereszekrény). 
Crossrail-es konténerszállítók

A digitális vezérlését is átdolgozta a Fleischmann, első látásra a Roco Multimouse-ára hajazó eszközt jelentett be. Hiába, a Twin Center piszok drága, és az ezzel szállított kezdőszettek már-már megfizethetetlenek voltak. Természetesen majd’ minden kezdőszettjét átdolgozta erre a vezérlőre a cég, de jelennek meg analóg készletek is az idén’.
Az új, profi-boss digitális vezérlő


Minden kép a Fleischmann-tól származik.

A bejegyzés trackback címe:

https://crashblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr6319128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vika · http://www.vimav.hu/blog 2008.02.01. 10:11:14

Szép szép az a Fle GySEV autószállító, de H0-ban már második éve újdonság... :-(
Szerintem még nem állj neki a gysev taut reszelni, mert N-ben ez még 2010-ben is újdonság lesz :-))

Amúgy tényleg impozáns az idei év N-ben, engem főleg a minitrix vágott hanyatt....

felucca 2008.02.06. 14:31:26

A zürichi S-Bahn mozdonyt hogyhogy meg sem említed?

Amúgy engem az izgat leginkább, hogy, ha majd hozzájutok az ÖBB 1010-eshez, mi lesz a hozzápasszoló szerelvény? Tízéves Roco?

crash 2008.02.06. 18:17:55

A svájci S-bahn mozdony nekem nem igazi újdonság: tavaly már megjelent, és fogtam is már a kezemben, ezért nem szóltam róla...
Szerintem ez a mostani csak festési variáns.
süti beállítások módosítása